CIRCULAR LA LLENGUADERA-RIERA DE SALVIÀ-ALZINA DEL LLAMP

Història/ressenya: és una excursió als voltants de Reus amb un grau atractiu, transcorre per senderons en mig de pins i alzines.

Àmbit territorial: termes municipals d’Almoster i de l’Aleixar.

Recorregut: (0,0 Km) Surt de la zona de la Llenguadera (cap de la urbanització del Picarany). (0,6 Km) S’agafa el camí del Coll del Perelló (foto 1), (0,6 Km) deixem la pista i agafem un corriol que s’enfila en direcció Sud, després gira cap a l’Oest i va transcorrent en mig de pins (foto 2),  el seguirem fins arribar a la riera de Salvià (2,8 Km i punt més baix amb 308m) (foto 3). Agafem la riera amunt (3,3 Km) (foto 4)  i s’agafa un senderó que puja  (foto 5) fins arribar a la monumental alzina del Llamp (4,6 Km) (foto 6), es travessa la pista que va al mas de Borbó (camí de Prades) i s’enfila el tallafocs que baixa del Puig d’en Cama (foto 7) per arribar a la pista que porta al coll del bosc d’en Manolo i a Almoster (5 Km i punt més alt amb 543m). Des d’aquest punt es contempla la millor panoràmica del Baix Camp i del Tarragonès (fotos 8 i 9). Es baixa per la pista fins arribar al començament de la urbanització del Picarany, punt de sortia i arribada (6,2 Km).

Recorregut: circular

Distància: 6,2 Km

Ascensió acumulada: 283 metres

Durada aproximada: 60-90 minuts

Grau de dificultat: SEDID: htps://www.caminariconneixer.cat/sendif/

• Moderada

Recorregut Wikiloc (veure QR)